Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Θεσσαλονίκη, 14/11/2024
Προξένου Κορομηλά 51
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (13/11/2024)
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΣΕ ΠΟΥ ΦΑΛΚΙΔΕΥΕΙ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ MAΣ
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΓΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ο κλάδος των καθηγητών και η ΟΛΜΕ στις διεκδικήσεις τους για δεκαετίες απαιτούσαν γνήσιες κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις που θα έδιναν τη δυνατότητα με θεσμοθετημένο τρόπο η κάθε κυβέρνηση να αποδέχεται να συζητήσει τα σχετικά αιτήματα του κλάδου που αφορούσαν το μισθό, την εργασία, τους διορισμούς, την ασφάλιση και περίθαλψη, την εκπαίδευση. Καμία κυβέρνηση δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα της ΟΛΜΕ! Αντιλαμβάνονταν ότι απέναντι σε ένα κλάδο με ισχυρές αγωνιστικές παραδόσεις, αν κατοχύρωναν πραγματικές ΣΣΕ, τα σωματεία μας με τους αγώνες τους θα εξέθεταν τις κυβερνήσεις για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές τους για το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και την εργασία τους. Θα ισχυροποιούσαν τους αγώνες και θα συνέβαλαν για κατακτήσεις!
Το 1999 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια της πολιτικής του «κοινωνικού διαλόγου» και για την πλήρη ενσωμάτωση των σωματείων στην κυβερνητική πολιτική ψήφισε το ν. 2738, καρικατούρα σύμβασης που απαγόρευε στην ΟΛΜΕ και τις άλλες ομοσπονδίες να διαπραγματεύονται βασικά αιτήματα (μισθό, σύνταξη, διορισμούς, κ.ά.). Αλήθεια, τι σύμβαση είναι αυτή στο δημόσιο, που απαγορεύει στους κλάδους και τα σωματεία τους, όταν αγωνίζονται, να μπορούν οι εργαζόμενοι να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής τους! Αναγόρευε την γνωστή ΑΔΕΔΥ σε αποκλειστικό διαπραγματευτή – συνομιλητή σε κρίσιμα ζητήματα και αφήνει στις ομοσπονδίες να μπορούν να συμμετέχουν μόνο για ειδικές συμβάσεις για επί μέρους θέματα (υγιεινής, ασφάλειας, επιμόρφωσης, αδειών, χρόνου εργασίας, μεταθέσεων, συνδικαλιστικά, κ.ά.) και αυτά υπό την αίρεση της ΑΔΕΔΥ, αν η ίδια δεν τα διαπραγματευτεί. Το 2003 αφαιρέθηκε με το ν. 3205 άρθ. 24, παρ. 5 (ενιαίο μισθολόγιο) και από την ΑΔΕΔΥ η υπογραφή συλλογικής σύμβασης για το πιο βασικό ζήτημα των ΣΣΕ, των αποδοχών (μισθός και επιδόματα).
Οι κυβερνήσεις δεν σταμάτησαν όμως εδώ κάθε δυνατότητα για συλλογικές διαπραγματεύσεις. Με το νόμο Χατζηδάκη (4808/2021) περικυκλώνουν κάθε αγώνα των εργαζομένων για να τον υποτάξουν. Το ίδιο ισχύει και για τις Συμβάσεις Εργασίας μέσω της διαμεσολάβησης (ΟΜΕΔ) και την αποδοχή του ΓΕΜΗΣΟΕ που θέλουν να επιβάλλουν. Η ΟΛΜΕ δεν το γνωρίζει; Η πρόταση Σύμβαση Εργασίας που κατέθεσαν για τους αναπληρωτές, εφαρμόζοντας και το ν. 1876/90 που μέσω ΟΜΕΔ και ΓΕΜΗΣΟΕ οδηγεί απευθείας στην εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη δεν τους προβλημάτισε και ποιος τους έδωσε το δικαίωμα να αποφασίσουν την εφαρμογή του.
Σήμερα οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ) αρνούνται να επαναφέρουν πολλά από τα αιτήματα (μισθό, σύνταξη, διορισμοί, κ.ά.) που αντιστοιχούσαν σε πραγματικές ανάγκες σχολείων και εκπαιδευτικών, τα διεκδικούσε ο κλάδος και ανακόπηκαν βίαια από τις μνημονιακές πολιτικές και μεταξύ αυτών και το αίτημα για γνήσιες ΣΣΕ. Υλοποιούν τον αντιδραστικό ν. 2738/1999. Κατέθεσαν πρόταση ΣΣΕ επαιτείας, μια νομοτεχνική πρόταση στο πνεύμα που απαιτεί ο ν. 2738/1999 και μάλιστα ποτέ δεν την κοινοποίησαν στον κλάδο. Τη γνωρίζουν μόνο η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ και η κυβέρνηση!
Στην πρότασή τους απουσιάζει κάθε κριτική στον ψευδεπίγραφο ν. 2738/99 που φαλκιδεύει τις πραγματικές διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών και όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν απαιτούν κατάργηση του ενιαίου μισθολογίου των Δ.Υ. (ν. 5045/2023) που αποτελεί φυλακή για αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις των κλάδων που αγωνίζονται. Προβάλλουν υποβαθμισμένες διεκδικήσεις που είναι γνωστές στις κυβερνήσεις χρόνια ολόκληρα, οι οποίες δεσμευμένες σε αντιλαϊκές πολιτικές και στις αποφάσεις της ΕΕ, αδιαφορούν να λύσουν τα προβλήματα των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Κανένα σχέδιο αγώνα δεν προτείνουν που να αναγκάσει την κυβέρνηση να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις, να αποδεχθεί αιτήματα και να προχωρήσει σε λύσεις των προβλημάτων.
Στη σημερινή περίοδο του άκρατου αυταρχισμού, της ποινικοποίησης των αγώνων και των αντισυνδικαλιστικών νόμων (Χατζηδάκη, Γεωργιάδη, κ.ά.), πλανώνται όσοι νομίζουν ότι καταθέτοντας μια πρόταση ΣΣΕ, χωρίς πρόταση αγώνα, θα κερδίσουν αυξήσεις και δικαιώματα. Η κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο για τον κατώτατο μισθό που υπονομεύει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων, δεν επαναφέρει τις ΣΣΕ στον ιδιωτικό τομέα, όπως ίσχυαν προ κρίσης και δεν κατοχυρώνει γνήσιες ΣΣΕ στο δημόσιο τομέα.
Την εμπειρία σχετικά με τις ΣΣΕ οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού σκόπιμα την αγνοούν γιατί δεν θέλουν να την προσαρμόσουν σε μια αγωνιστική γραμμή, την οποία ούτε έχουν, ούτε θέλουν! Το μοντέλο συνδικαλισμού στο οποίο έχουν προσαρμοστεί ως κυβερνητικές παρατάξεις είναι της αναζήτησης σημείων επαφής με τα μέτρα που καταθέτουν οι κυβερνήσεις, για αυτό και ανάλογες είναι και οι προτάσεις που καταθέτουν (καλή αξιολόγηση, επέκταση μαθητείας, επίδομα τηλεκπαίδευσης, κ.ά.), ευελπιστώντας, για τη συναίνεση που προσφέρουν στην κυβερνητική πολιτική, να ανταμειφθούν με ψίχουλα που θα τους παραχωρήσει η κυβέρνηση.
Σε μια τέτοια κατεύθυνση ψήφισαν θέσεις στο 20ο και 21ο συνέδριο και εξειδίκευσαν πρόταση που κατέθεσαν για ΣΣΕ που αφήνουν έκθετο τον κλάδο στα κυβερνητικά μέτρα. Χαρακτηριστικά τα παραδείγματα. Δεν διεκδικούν γνήσιες κλαδικές συλλογικές συμβάσεις, εφ' όλης της ύλης, αλλά Σύμβαση Εργασίας και ξεχωριστά Σύμβαση οικονομικής αναβάθμισης, προσαρμογή στο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο απαγορεύει διαπραγματεύσεις για το μισθό. Δεν διεκδικούν οι μισθοί να επανέλθουν στα προ κρίσης επίπεδα, στα 1.200 € καθαρά στον πρωτοδιόριστο, αλλά αυξήσεις στα όρια του πληθωρισμού, με αυτόματη αναπροσαρμογή των μισθών! Ζητούν κατάργηση μόνο μέρους των νόμων για την αξιολόγηση, του Γ Μέρους του ν. 4823/21 (ατομική αξιολόγηση) και των άρθρων 20 και 21 του 4692/20 (ατομική αξιολόγηση στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.), ενώ δεν ζητούν κατάργηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, της τράπεζας θεμάτων, των ενδοσχολικών συντονιστών και των μεντόρων, χρήση σχολικών υποδομών για έσοδα στο πλαίσιο αυτονομίας της σχολικής μονάδας, κ.ά. Δεν ζητούν κατάργηση των νόμων για την αξιολόγηση (4823/21, 4298/20). Ζητούν εφαρμογή του 2738/1999, χωρίς ούτε καν μια στοιχειώδη κριτική που έκανε στο παρελθόν η ΟΛΜΕ (τροποποίηση, δεν ανταποκρίνεται στις ΣΣΕ που απαιτεί ο κλάδος, να αλλάξει, κ.ά.). Κανένα σχέδιο αγώνα δεν καταθέτουν, ενώ χωρίς αγωνιστική στάση του κλάδου δεν μπορεί να σπάσει ο κλάδος την αδιαλλαξία της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ και να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα κι οι διεκδικήσεις μας.
Άλλη νομοτεχνική πρόταση που κατατέθηκε εδώ και δύο χρόνια για ΣΣΕ και δεν συμπεριλαμβάνει όλα τα αιτήματα του κλάδου, ενώ παρουσιάζεται ως δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει ο κλάδος για να έχει κατακτήσεις και μάλιστα χωρίς να συνοδεύεται με πρόγραμμα αγώνα, οδηγεί τον κλάδο να αποδεχθεί τον ΟΜΕΔ και την εφαρμογή του απεργοκτόνου ν. Χατζηδάκη. Είναι πρόταση πολύ κατώτερη των αναγκών μας για καθαρές αποδοχές στα 950 € στον πρωτοδιόριστο, αντί στα 1.200 €, όσο έπαιρνε ένας πρωτοδιόριστος πριν την κρίση. Στη ΣΣΕ δεν περιλαμβάνουν το αίτημα για επιστροφή του ωραρίου στην πριν από το 2013 κατάσταση. Δεν συμπεριλαμβάνουν αίτημα κατάργησης του 2738/2099. Η πρόταση για τις ΣΣΕ που περιλαμβάνει σωματεία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και κατατέθηκε και στη Βουλή δεν περιλαμβάνει αίτημα διεκδίκησης για το μισθό με βάση τις ανάγκες των δημοσίων υπαλλήλων, παρά μόνο επιστροφή των δώρων!
Η πρότασή μας για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας
Σε μια κρίσιμη περίοδο που το κράτος θωρακίζεται με αντισυνδικαλιστικούς νόμους (Χατζηδάκη, Γεωργιάδη, κ.ά.) για να ανατρέψει οποιαδήποτε ελπιδοφόρα εξέλιξη των αγώνων ένας είναι ο δρόμος, σχέδιο αγώνα, αιτήματα και διεκδικήσεις που απαντούν στη γενικευμένη επίθεσή τους και θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αν κυριαρχήσουν οι ψευδαισθήσεις των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, των υποβαθμισμένων αιτημάτων και της διαπραγμάτευσης σε ό,τι μας επιτρέπει ο ν. 2738/99, αλλά και της πρότασης του κομματικού συνδικαλισμού, κανένα θετικό αποτέλεσμα δεν πρόκειται να προκύψει.
Αιτήματα διεκδικήσεις
· Κατάργηση του ν. 2738/99, παρωδία διαπραγματεύσεων ΣΣΕ.
· Κατάργηση του ενιαίου μισθολογίου φυλακή για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.
· Κατοχύρωση γνήσιας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ' όλης της ύλης (μισθό, σύνταξη, εργασία, κοινωνική ασφάλιση, διορισμούς). Ελεύθερες και γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλο το δημόσιο και σε όλα τα επίπεδα.
· Όχι στις αυταπάτες συμμετοχής της ΟΛΜΕ σε ψευδεπίγραφους διαλόγους.
· Καμία συναίνεση με μεσολαβητές, ΟΜΕΔ, κ.ά. οργανισμούς, περικυκλωμένους από το ν. Χατζηδάκη που θα σημάνει αποδοχή του ΓΕΜΗΣΟΕ και άλλων αντισυνδικαλιστικών ρυθμίσεων.
· Κατάργηση του άρθρου 24 παρ. 3 του ν. 3205/03 (μισθολόγιο) που απαγορεύει τις διαπραγματεύσεις για το μισθό.
· Στα κρίσιμα ζητήματα προτείνουμε με βάση τα προ κρίσης αιτήματα του κλάδου που ψηφίστηκαν σε Γενικές Συνελεύσεις, διεκδικήθηκαν μέσα από αγώνες και ανακόπηκαν βίαια από τις πιο βαθιές αντιλαϊκές πολιτικές των μνημονίων, να κατατεθεί πρόταση του κλάδου για ΣΣΕ:
ü 1.400 € καθαρά στον πρωτοδιόριστο με αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ για να ζούμε με αξιοπρέπεια αποκλειστικά από το μισθό μας. Να επανέλθουν τα δώρα και να δοθεί το ΜΚ που μας αφαιρέθηκε. Αφορολόγητο στις 12.000 €.. Η σχέση εισαγωγικού και καταληκτικού μισθού να διαμορφωθεί 1 προς 2,5.
ü Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας, ή στα 58 (για άνδρες) και στα 55 (για γυναίκες). Υπολογισμό της κύριας σύνταξης στο 80% του συνόλου των αποδοχών κατά το μήνα αποχώρησης. Αυτοδίκαιη αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας (χωρίς εξαγορά). Κατοχύρωση του δικαιώματος σύνταξης στα 25 χρόνια. Αυξήσεις στις συντάξεις. 13, 14 σύνταξη. Τριπλασιασμό του εφάπαξ για να επανέλθει στα όρια προ κρίσης. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων (Κατρούγκαλου, Βρούτση, κ.ά.).
ü Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. 20 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια για να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς! Κάτω τα χέρια από τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, όχι στους κόφτες μείωσης των αναπληρωτών κατά 50%, όπως σχεδιάζουν και προωθούν.
ü Μονιμοποίηση των νεοδιόριστων (2020, 2021, 2022) χωρίς αξιολόγηση, όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία και επιβεβαιώθηκε και από δικαστικές προσφυγές των νεοδιόριστων.
ü Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, εκπαιδευτικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.
ü Να καταργηθούν οι νόμοι κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών της αξιολόγησης (ν. 4692/20, 4823/21). Παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία.
ü Όχι στην παράδοση της τεχνικής εκπαίδευσης στην αγορά και την φτηνή κατάρτιση. Να καταργηθεί ο νόμος Πιερρακάκη για την ΤΕΕ (Ν. 5082/24).
ü Να επανέλθει το διδακτικό ωράριο στα όρια του 2013 και το ωράριο στους υπεύθυνους εργαστηρίων
ü Μείωση των μαθητών στους 20 στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
ü Να καταργηθούν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι και να ξεκινήσει διάλογος με το ΥΠΑΙΘΑ στη βάση των προτάσεων του κλάδου.
ü Άμεση αύξηση δημόσιων δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ τουλάχιστον, με δεσμεύσεις αυτές να φτάσουν στο 7% του ΑΕΠ ή το 15% του Προϋπολογισμού.
ü Όχι τηλεπιμορφώσεις - διαλέξεις. Ετήσια επιμόρφωση για όλους με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
ü Να παρθούν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία (στατικοί και προσεισμικοί έλεγχοι, καταλληλότητα υποδομών, σχολίατροι, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κ.ά.).
ü Κάτω τα χέρια από τα σωματεία, τις ΓΣ, την απεργία. Καμία δίωξη εκπαιδευτικών. O αυταρχισμός και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν. Δεν εφαρμόζουμε καμία πτυχή του αντεργατικού ν. «Χατζηδάκη» (ΓΕΜΗΣΟΕ, ηλεκτρονικές κάλπες, φακέλωμα κλπ)! Καμιά συμμετοχή σε ηλεκτρονικές εκλογές.
ü Να επανέλθουν συνδικαλιστικά δικαιώματα που καταργήθηκαν (άδεια ημέρας για εκλογές, κ.ά.)
ü Δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί έξω από το σχολείο!
Την πρόταση παρωδία ΣΣΕ που κατέθεσε η ΟΛΜΕ η κυβέρνηση την αγνοεί επιδεκτικά, γιατί στην τακτική της δεν είναι ούτε καν οι ψευδεπίγραφοι διάλογοι, αλλά η επίδειξη πυγμής και τρομοκρατίας του κλάδου. Η ΕΛΜΕ καταθέτει πρόταση γνήσιας ΣΣΕ για να συζητηθεί μέσα στον κλάδο, να είναι απόφαση Γ. Σ. με σχέδιο διεκδίκησης.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΑΡΩΔΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΣΕ! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΑ ΣΣΕ ΤΗΣ ΟΛΜΕ!
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ
ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (13/11/2024)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου