ü Οι μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών στη Β φάση που ανακοινώθηκαν δεν καλύπτουν τις ανάγκες των σχολείων! Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά!
ü Διοικήσεις και νόθα ΠΥΣΔΕ συγκαλύπτουν και διαχειρίζονται την πολιτική των περικοπών και της λιτότητας του ΥΠΑΙΘΑ
ü Κανείς εκπαιδευτικός στις ηλεκτρονικές εκλογές! Καμία νομιμοποίηση στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική – αυταρχική πολιτική τους! Οι ΕΛΜΕ δεν θα γίνουν τηλεσωματεία!
Ένα μήνα μετά την έναρξη μαθημάτων από τις 11 Σεπτεμβρίου, για μια ακόμη χρονιά, συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στις οποίες προχώρησε το ΥΠΑΙΘΑ και στην Β φάση προσλήψεων αναπληρωτών (8.763 πανελλαδικά, 281 στη Θεσσαλονίκη), δεν επαρκούν να καλύψουν όλα τα κενά στα σχολεία σε όλη τη χώρα και στη Θεσσαλονίκη. Δεκάδες χιλιάδες είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες μέχρι σήμερα στα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης από την αρχή της χρονιάς κι η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί, αφού ούτε με τις περιορισμένες προσλήψεις της Β φάσης αναπληρωτών θα καλυφτούν. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά!
Συγκριτικά στοιχεία πρόσληψης αναπληρωτών φέτος και πέρσι στις Διευθύνσεις Θεσσαλονίκης
ΔΔΕ | Γενική παιδεία | Ειδική αγωγή Τμήματα ένταξης - ΣΜΕΑΕ - Παράλληλη | ||||||
| 2024 Α φάση | 2024 Β φάση | 2024 Α+Β φάση | 2023 Σύνολο Αναπλ/των | 2024 Α φάση | 2024 Β φάση | 2024 Α+Β φάση | 2023 Σύνολο Αναπλ/των |
Α΄ Θεσ/νίκης | 23 | 55 | 78 | 130 | 62 | 14 | 76 | 109 |
Β΄ Θεσ/νίκης | 171 | 144 | 315 | 396 | 91 | 68 | 159 | 207 |
Σύνολο | 194 | 199 | 393 | 526 | 153 | 82 | 235 | 316 |
· Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη γενική παιδεία ήταν 396, ενώ τώρα προσλήφθηκαν 315 αναπληρωτές (171 στην Α φάση και 144 στη Β φάση). Με βάση τα στοιχεία από τα σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν περισσότερα από 81 κενά σε όλες τις ειδικότητες.
· Στην ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης στην ειδική αγωγή οι 68 προσλήψεις αναπληρωτών δεν επαρκούν να καλύψουν τα κενά των σχολείων. Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις στην ειδική αγωγή ήταν 207, ενώ μέχρι τώρα έχουν προσληφθεί 159 αναπληρωτές (91 στην Α φάση και 68 στη Β). Με βάση τα στοιχεία από τα σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν 48 κενά (Τμήματα Ένταξης – Σ.Μ.Ε.Α.Ε. – Παράλληλη).
· Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη γενική παιδεία ήταν 130, ενώ τώρα προσλήφθηκαν 78 αναπληρωτές (23 στην Α φάση και 55 στη Β φάση). Με βάση τα στοιχεία από τα σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν περισσότερα από 52 κενά σε όλες τις ειδικότητες.
· Στην ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης στην ειδική αγωγή οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν επαρκούν να καλύψουν τα κενά των σχολείων. Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις στην ειδική αγωγή ήταν 109, ενώ μέχρι τώρα έχουν προσληφθεί 76 αναπληρωτές (62 στην Α φάση και 14 στη Β). Με βάση τα στοιχεία από τα σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν 33 κενά (Τμήματα Ένταξης – Σ.Μ.Ε.Α.Ε. – Παράλληλη).
· Στη Θεσσαλονίκη συνολικά τα κενά στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή είναι περισσότερα από 214. Τα 133 κενά είναι στη γενική παιδεία (81 στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και 52 στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης) και τα 81 είναι στην ειδική αγωγή (48 στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και 33 στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης).
· Πανελλαδικά οι προσλήψεις πέρσι σε Α/βαθμια και Β/θμια ξεπέρασαν τις 52.500 και χωρίς να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά σε όλα τα σχολεία, ενώ οι προσλήψεις φέτος είναι 37.496 (28.733 στη Α Φάση, και 8.763 στη Β φάση). Ακόμη και αν προσθέσουμε τους 10.000 διορισμούς που έγιναν φέτος, συνεχίζουν να υπάρχουν περισσότερα από 9.000 κενά γιατί φέτος έγιναν και 4.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών!
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση με τις προσλήψεις των αναπληρωτών κατά δόσεις, τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, τις δεκάδες χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, που υποβαθμίζει περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία, απαξιώνει την εργασία των εκπαιδευτικών και χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των περικοπών στην εκπαίδευση, για να πιάσει η κυβέρνηση τους στόχους των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που έχουν ορίσει η Ε.Ε. και οι τράπεζες. Την ίδια στιγμή η αντιεκπαιδευτική επέλαση συνεχίζεται στην παιδεία, με νομοσχέδιο που ψήφισαν το καλοκαίρι ενισχύουν τα ιδιωτικά συμφέροντα (επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, επαγγελματικός προσανατολισμός μαθητών, βία στα σχολεία, κ.ά.), προωθούν το Εθνικό Απολυτήριο, την ελεύθερη επιλογή σχολείων, το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, κ.ά.
Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται χωρίς τήρηση κριτηρίων διαφάνειας
Κυβέρνηση, Διοικήσεις εκπαίδευσης και τα ελεγχόμενα από την κυβέρνηση «ΠΥΣΔΕ» (στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τα τρία από τα πέντε μέλη του είναι από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ) προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών. Οι Δ.Δ.Ε. της Ανατολικής και της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έκαναν αποδεκτές τις προτάσεις των ΕΛΜΕ να ισχύουν κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας στις προσλήψεις και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών. Συνεχίζεται το καθεστώς των πολλών φάσεων στις τοποθετήσεις που δημιουργούν άνισους όρους και είναι σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών. Οι τοποθετήσεις αναπληρωτών γίνονται εντελώς στο σκοτάδι, μέσω ΟΠΣΥΔ και με καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας, με προεπιλογή των κενών σε κάθε ειδικότητα από τους ΔΔΕ. Στις δύο Διευθύνσεις έσπασαν κενά πάνω από 12 ώρες, τα διαμοίρασαν πριν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, με αποτέλεσμα να αναγκάζουν τους αναπληρωτές για να καλύψουν ωράριο να πηγαίνουν σε 4 και 5 σχολεία. Είναι χαρακτηριστικές οι τοποθετήσεις στη Β φάση των αναπληρωτών στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης (ιστοσελίδα Διεύθυνσης), από τους 51 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου μόνο οι 12 τοποθετήθηκαν σε ένα μόνο σχολείο, ενώ οι 28 τοποθετήθηκαν σε 3 μέχρι και 5 σχολεία (14 σε 3 σχολεία, 7 σε 4, 7 σε 5). Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, στους 124 αναπληρωτές γενικής παιδείας οι 28 τοποθετήθηκαν σε 3 σχολεία οι 20 τοποθετήθηκαν σε 4 και 5 σχολεία και σε ένα σχολείο οι 38. Στην ειδική αγωγή μειώνουν τις ώρες που αντιστοιχούν για τους μαθητές στα τμήματα ένταξης για να καλύψουν περισσότερα κενά, αντί να απαιτούν περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών, για την παράλληλη στήριξη, οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται όχι με κριτήριο την κάλυψη των αναγκών κάθε μαθητή ξεχωριστά, αλλά περισσότερων μαθητών. Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, παρόλο που οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γενικής παιδείας θα ξαναγίνουν, η Διεύθυνση δεν έδωσε στους αναπληρωτές το δικαίωμα των ενστάσεων, όπως ισχύει με τους μόνιμους, στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής απέκλεισε τη δυνατότητα να ξαναγίνουν οι τοποθετήσεις και σε όλους δεν δόθηκε το δικαίωμα βελτίωσης θέσης. Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης με την τακτική που ακολούθησαν στον προσδιορισμό των οργανικών και των λειτουργικών κενών δημιούργησαν τους όρους για τη σφαγή στις προσλήψεις των αναπληρωτών με αποτέλεσμα να έχουν προσληφθεί και στις δύο φάσεις μόλις 78 αναπληρωτές γενικής παιδείας, εκ των οποίων οι 16 για Τάξεις Υποδοχής, με πολλούς αναπληρωτές να κινδυνεύουν να μην δουλέψουν φέτος ή να βρεθούν σε απομακρυσμένες περιοχές.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
· Να καλυφθούν όλα τα κενά σε γενική παιδεία, ειδική αγωγή και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές (ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε., πρόσφυγες δομές).
· Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
· Στους αναπληρωτές (Δυτική Θεσ/νίκη) να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων, με δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς και με δικαίωμα ενστάσεων.
· Σε όλους τους αναπληρωτές να δοθεί το δικαίωμα των ενστάσεων και της βελτίωσης θέσης.
• Τοποθετήσεις αναπληρωτών μέχρι 2 σχολεία. Να σταματήσουν οι τοποθετήσεις σε 3 και 4 σχολεία.
· Στα Τμήματα Ένταξης και στην παράλληλη στήριξη να σταματήσουν οι περιορισμοί των ωρών που δικαιούνται οι μαθητές σε κάθε ειδικότητα. Να καλυφθούν όλες οι ώρες που αντιστοιχούν στους μαθητές.
· Να γίνουν τώρα μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών ΕΒΠ-ΕΕΠ για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
· Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις για νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν χρόνια.
· Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
· Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από τον τόπο τους.
· 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
Οι ΕΛΜΕ να συνεχίσουν να αγωνίζονται για να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία και για τα προβλήματα των αναπληρωτών.
Να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες των Διοικήσεων και των «ΠΥΣΔΕ» στις τοποθετήσεις
των εκπαιδευτικών. Οι συνάδελφοι καλούνται να στηρίζουν και να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ.
Αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια
Καλούμε τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη στις επιδιώξεις της κυβέρνησης, όπως ψηφίστηκαν με τους αντισυνδικαλιστικούς τους νόμους Χατζηδάκη και Γεωργιάδη, να μετατρέψει τις ΕΛΜΕ σε τηλεσωματεία! Δεν το κατάφεραν στις εκλογές του 2020 και του 2022 και ο κλάδος μας απείχε μαζικά και τις δύο φορές από τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ). Το ίδιο μήνυμα να στείλουμε και πάλι! Απέχουμε από τις ηλεκτρονικές εκλογές, καταδικάζουμε την επέλαση των αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων του ΥΠΑΙΘΑ και της κυβέρνησης! Να μην δώσουμε έγκριση στα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης και των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ) που ανοιχτά συμπλέουν με τις επιλογές του ΥΠΑΙΘΑ, αξιοποιούν τις υπηρεσιακές μεταβολές για εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια! Τα ΠΥΣΔΕ και τα Συμβούλια κρίσεων διευθυντών προωθούν την κομματική άλωση στην εκπαίδευση και αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψουμε! Με ισχυρά σωματεία βαδίζουμε μπροστά! Με τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα, προωθούμε τις διεκδικήσεις του κλάδου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου